Телерадіокомпанії, провайдери

Важко уявити телеканал, який би не використовував в ефірі музичні твори. І це не тільки пісні або кліпи, які транслюються між програмами (а у випадку музичних телеканалів – постійно), а і музичний супровід передач, музика в рекламі, кінофільмах, серіалах тощо.

Сенс існування більшості радіостанцій саме в музичному наповненні. Музика створює імідж радіостанції і впливає на величину її аудиторії. Крім того, часто музика використовується і в рекламних заставках радіостанції.

Організації кабельного телебачення (провайдери програмної послуги) надають доступ своїм абонентам до великої кількості телевізійних, а також радіоканалів. В результаті роботи провайдера якраз і відбувається доведення об’єктів авторського права до загального відома шляхом ретрансляції.

Користувачами (платниками авторської винагороди) за надання права використання творів шляхом публічного сповіщення в ефір та/або по кабелю, у тому числі шляхом ретрансляції, є:

  • Радіокомпанії, що здійснюють ефірне радіомовлення (проводові, кабельне) відповідно до ліцензії, виданої Національною радою України з питань телебачення й радіомовлення.
  • Телевізійні компанії, що здійснюють ефірне телевізійне мовлення (у т.ч. супутникове) відповідно до ліцензії, виданої Національною радою України з питань телебачення й радіомовлення.
  • Провайдери програмної послуги (Оператори, Провайдери телекомунікацій), що надають програмні послуги абонентам, а саме можливість перегляду телепрограм з використанням ресурсу багатоканальних кабельних мереж, та багатоканальних ефірних цифрових телемереж, у тому числі з використанням технологій типу “МІТРІС”, “ММDS”, “Телесело”, цифрових мультиплексів, тощо відповідно до ліцензій, виданих Національною радою України з питань телебачення й радіомовлення.

Користувачі (платники авторської винагороди) повинні одержати дозвіл ГО УААСП на використання творів шляхом укладання ліцензійного договору з УААСП і виплачувати авторську винагороду за надане право на публічне сповіщення в ефір та/або по кабелю, у тому числі шляхом ретрансляції, для загальної відомості по радіо й телебаченню.

Встановлені ставки авторської винагороди діють для одного користувача, що ідентифікується сіткою мовлення, єдиною назвою (позивним), логотипом і ліцензією Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення. Ставки не залежать від співвідношення кількості покупних або передач/програм власного виробництва, кількості ретранслюючих каналів.